Veiklos tyrimui
Kas tai yra?
Reflektyvi praktika yra profesinio tobulėjimo pagrindas, suteikiantis prasmės patirčiai ir transformuojantis turimas vidines įžvalgas į praktines strategijas asmeniniam augimui arba veiklos tobulinimui. Reflektuodami apie savo patirtį mes galime atpažinti tai, kas mums, kaip dėstytojams/mokytojams pavyksta mūsų veikloje, kas ir kaip galėtų būti tobulinama.
Kokie iššūkiai?
Praktikos refleksija gali būti matoma ir kaip nemenkas iššūkis sau pačiam, kvestionuojant savo praktiką, ieškant pateisinimų savo pasirinktiems sprendimams ir vykdomai veiklai.
Kodėl tai aktualu naudoti?
Reflektavimas sudaro galimybes dėstytojui/mokytojui pasitikrinti, kas jam pavyko, o kas ne, arba ne taip kaip tikėjosi. Gana dažnai poreikis refleksijai iškyla tuomet, kai dėstytojas susiduria su tam tikrais iššūkiais ir nepatogumais, kuriems ieško atsakymų ir sprendimų.
Reflektyvi praktika padeda dėstytojui/mokytojui pažinti savo gebėjimą suprasti, kaip besimokantieji mokosi ir kokie taikomi metodai, įrankiai ar veiklos, padeda jiems mokytis geriausiai bei įtraukiai. Reflektuodamas savo patirtį, renkantis tinkamus įrankius dėstytojas/mokytojas gali identifikuoti problemas ir iššūkius, kurie kyla paskaitų metu. To pagrindu, dėstytojas/mokytojas gali koreguoti mokymo(si) veiklas ir turinį bei padėti besimokantiesiems įveikti teorinius ar praktinius iššūkius, su kuriais jie susidūrė mokymosi procese.
Renkantis įrankius reikėtų atkreipti dėmesį į šiuos aspektus:
Įrankio pasirinkimo kriterijai | |||
Įrankis veikia naršyklėje | |||
Įrankis turi aplikaciją | |||
Palaiko kelias sesijas vienu metu | |||
Reikalinga registracija dėstytojui | |||
Reikalinga registracija besimokančiajam | |||
Leidžia bendradarbiauti keliems vienu metu | |||
Sinchronizuoja duomenis tarp kelių įrenginių | |||
Kalba | Lietuvių, Anglų | ||
Kaina | Mokama, Dalinai nemokama, Nemokama | ||
Kokioms operacinėms sistemoms pritaikyta aplikacija | Windows, macOS, Linux, Android, iOS | ||
Naudotojų skaičius peržiūroms | |||
Naudotojų skaičius darbui aplinkoje |