Metakognityvinėms veikloms
Kas tai yra?
Metakognicija nėra tiesiogiai stebimas elgesio modelis, tai sudėtingas darinys, apimantis tam tikras pažintines žinias (deklaratyvias, procedūrines, sąlygines) ir pažintinį reguliavimą (planavimą, stebėjimą, reguliavimą ir vertinimą). Elementariausiai metakognicija apibūdinama kaip mąstymas apie mąstymą.
Kokie iššūkiai?
Mąstymas (kognicija) yra aiškiai matomas, atpažįstamas ir gali būti įvardintas. Stebimas elgesys yra tai ką mes matome: kad besimokantieji skaito, rašo, skaičiuoja, kartoja ir t.t.. Metakognityvinė veikla yra tai, ko mes nepastebime.
Kodėl tai aktualu naudoti?
Dėstytojai/mokytojai įvertindami metakognityvaus mąstymo svarbą geba aktyviai ją taikyti praktinėje veikloje, analizuodami bei tobulindami mokymo(si) procesą.
Metakognityvinio mąstymo atpažinimas ir naudojimas atitinkamų skaitmeninių įrankių, leidžia pažinti besimokančiuosius, jų mokymosi poreikius, identifikuoti mokymosi strategijas, skatinti savivaldų mokymąsi, bendrauti ir bendradarbiauti, teikti konstruktyvų, orientuotą į individualų tobulėjimą, grįžtamąjį ryšį, tapti aktyviais naujų žinių kūrėjais.
Renkantis įrankius reikėtų atkreipti dėmesį į šiuos aspektus:
Įrankio pasirinkimo kriterijai | |||
Įrankis veikia naršyklėje | |||
Įrankis turi aplikaciją | |||
Palaiko kelias sesijas vienu metu | |||
Reikalinga registracija dėstytojui | |||
Reikalinga registracija besimokančiajam | |||
Leidžia bendradarbiauti keliems vienu metu | |||
Sinchronizuoja duomenis tarp kelių įrenginių | |||
Kalba | Lietuvių, Anglų | ||
Kaina | Mokama, Dalinai nemokama, Nemokama | ||
Kokioms operacinėms sistemoms pritaikyta aplikacija | Windows, macOS, Linux, Android, iOS | ||
Naudotojų skaičius peržiūroms | |||
Naudotojų skaičius darbui aplinkoje |